9 ian. 2011

Cornulete cu osanza




 Aceste cornulete sunt nelipsite de pe masa de Craciun.Secretul lor este cum le impachetezi,daca nu respecti pasii de impachetare nu o sa iasa foite.


Ingrediente:
Aluat:
2 oua
4 linguri zahar
4 linguri ulei
4 linguri otet
1 lingura amoniu
1 kg faina
1,5-2 pahare apa minerala
coaja rasa de lamai,portocala
arome
"Crema":
1 kg osanza de porc
400 g faina

+
dulceata
rahat


Mod de preparare:
"Crema":
    Osanza se da prin masina de tocat carne si se pune intr-un castron incapator.Peste osanza se pun 400 g faina si se framanta pana se incorporeaza toata faina.Compozitia rezultata se imparte in 3 bucati mari si fiecare bucata in 3 bucati mici.Se lasa la rece.

Aluat:
Ouale si freaca cu zaharul,se adauga uleiul si se omogenizeaza.Amoniul se stinge in otet si se adauga la oua.Pentru inceput se toarna un pahar de apa minerala si faina.Punem atata apa cat sa incorporam toata faina si sa obtinem un aluat elastic.La sfarsit se adauga aromele.
Aluatul se imparte in 3 bucati.Se ia o bucata de aluat si se intinde.


Se unge cu  1 bucata mica de osanza

si se impacheteaza ca in imgine,daca impachetati gresit nu o sa mai aiba foite.

   La fel se procedeaza si cu celelalte 2 bucati de aluat si cu cele 2 bucati mici de osanza.Procedeul se repeta de inca 2 ori la fel,lasandu-le cate 10 minute la rece.
   Dupa ce am impachetat fiecare bucata de aluat de 3 ori,o intindem pe masa infainata.Taiem fasii de aluat si din acestea taiem dreptunghiuri de marimi potrivite.

In mijlocul fiecarui dreptungi se pune gem sau  rahat si se indoaie.

  Cornuletele se aseaza pe hartie de copt si se dau la cuptorul preincalzit.

   La inceput,primele 5-7 minute cuptorul se lasa la temperatura maxima,apoi se da la minim si asa se tine pana se rumenesc cornuletele.
  Se pudreaza cu zahar.

Din cantitatile de mai sus ies 3-4 tavi de aragaz.


40 comentarii:

  1. Tare imi place cum te-a iesit aluatul!Osinza am la congelator,gata tocata.....nu stiu ce sa zic,parca imi este teama sa ma apuc!Am mai incercat o data si nu mi-a iestit!
    O seara minunata!

    RăspundeţiȘtergere
  2. @Janet eu zic sa incerci!Nu are cum sa nu iti iasa daca pacurgi pasii descrisi de mine,urmaresye cu mare atentie imaginile de la impachetare si o sa reusesti!
    E prima oara cand le fac si nu m-a ajutat nimeni,doar mi-a explicat o matusa cum sa impachetez!Am avut multe emotii,la prima tava am stat in genunchi langa aragaz sa vad daca se fac foitez :))

    RăspundeţiȘtergere
  3. multumesc de reteta,cand am mancat prima oara mi s-au parut cele mai bune prajituri,acum ma gandesc la ele doar,aici n-am osanza,ufff

    RăspundeţiȘtergere
  4. super vreu sa incerc si eu sper sami iese am tot cemi trebuie numai sa ma apuc sa le fac daca ami ese am sati spun adi

    RăspundeţiȘtergere
  5. FELICITARI PT. BLOG!!! L-AM DESCOPERIT ASTAZI SI DEJA CRED K L-AM VIZUALIZAT VREO 3 ORE. RETETELE TALE MA INSPIRA SI CU SIGURANTA VOI APELA LA ACESTEA CAND AM NEVOIE. EMMA

    RăspundeţiȘtergere
  6. Emma ma bucur tare mult ca m-ai descoperit si sper sa iti fiu de ajutor!

    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  7. Vreau sa incerc si eu cornuletele si nu am amoniu.Cu ce se poate inlocui amoniu?

    RăspundeţiȘtergere
  8. super reteta! chiar daca nu ma prcep in bucatrie prea mult, am sa o incerc si eu zilele astea inainte de Craciun. sper sa si reusesc!

    Sarbatori fericite!
    Realizare magazine online

    RăspundeţiȘtergere
  9. buna andreea,
    imi place tare mult cum ti-au iesit cornuletele totusi, lamureste-ma putin.. ai spus ca trebuie sa impart crema de osanza in 3 bucati mari si apoi fiecare bucata mare in cate 3 bucati mai mici; apoi, aluatul impartit si el in 3 bucati mari il ung cu cate o bucata de crema de osanza mica, ce nu am prea inleles e cum folosesc celelalte 2 bucati mari de crema de osanza...
    poti sa-mi spui, te rog?!
    mersi frumos si sarbatori fericite!
    adeliana

    RăspundeţiȘtergere
  10. Adelina imi cer scuze, dar nu am putut sa iti raspund mai devreme :(

    Fiecare bucata de alut d, ceea ce inseamna ca cele 3 bucati mari de osanza se folosesc cate una la cate o impachetare a celor 3 bile de aluat ( adica cate o bucatica mica la fiecare)

    RăspundeţiȘtergere
  11. osanza se pate incocui cu untura?vreau sa incerc sa fac dar nu am decat untura.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu, dar poti folosi unt cu grasine mare(peste 80) si probabil ca trebuie mai multa faina la crema ca sa obtii o pasta :)

      Ștergere
    2. Cu multa placere :) daca incerci sa dai de veste. Si ca sa nu irosesti prea multe ingrediente( in caz ca nu ies la fel cu unt), incearca cu jumatate din cantitati, atat pentru aluat cat si pentru "crema".

      Cu untura le poti face pe acestea, care sunt delicioase si mai usor de facut :)

      http://pasiunepentrubucatarie.blogspot.com/2010/09/cornulete-fragede-cu-gem_15.html

      Astep vesti :*

      Ștergere
  12. Reteta este excelenta daca se respecta strict pasii.Am verificat-o de mai multe ori cu succes de fiecare data.Multumim mult.Dorina.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dorina ma bucur ca ti-a reusit aceasta reteta. Este intr-adevar o reteta "exacta" care trebuie respectata.

      Sper sa mai incerci si alte retete si sa iti spui parerea despre ele prin comentarii :)

      Ștergere
  13. sunt foarte bune am sa mai fac acesta reteta:*:)

    RăspundeţiȘtergere
  14. ce termen au?stii eu incerc azi.si mai e o saptamina pina la Craciun.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte bune si peste o saptamana, numai sa le pui in cutie inchisa ermetic :)

      Spor la treaba!

      Ștergere
    2. de ce nu raspundeti la intrebari?

      Ștergere
    3. Asa ti se pare ca nu raspund? Eu nu stau non-stop sa vad daca trimite cineva vreun comentariu, am si eu viata, nu e un robot in spatele retetelor!

      Ștergere
    4. e super buna reteta mersi

      Ștergere
  15. fisiile din poza sant cam lungi le taiem in doua?

    RăspundeţiȘtergere
  16. ma refer dand le umplem cu gem multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  17. te rog sa-mi spui fisiile acelea lungi trebuie impartite in mai multe bucati,nu? multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  18. Răspunsuri
    1. Se taie cam in 3 dreptunghiuri mai mici, care se impatureste apoi!

      Ștergere
  19. foarte buna reteta! multumesc pentru reteta! ;)

    RăspundeţiȘtergere
  20. Eu acum am pregatit aluatul mai as TOC osanza so sad left combined super as iasa fiecare bucata de aluat o combined cu care o bucata de osanza so bag LA frigider dar nu stiu de CE de trei ori si cu CE le mai ung a doua si a treia oara? Mai opresc din osanza. Say o bucata de aluat o sung de fiecare data cu care o bucatica de osanza, at veni as impart osanza in 3/apoi fiecare bucatica in 3,adica 9 bucatici de osanza nu? Diana

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Diana, in tottal sunt 9 bucati de osanza :)

      Ștergere
  21. buna,am facut azi reteta ta si a iesit foarte bine..insa ceva lipsete pe care nu ai scris o lingurita de sare,lipsete la gust si e sarea pe care nu am pus,exact cum am facut reteta ta si acum stiu cum sa fac si efaorte usoara.Multumesc pt reteta

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim as este. am uitat sa specific de sare :) Ma bucur ca ti-a reusit reteta :)

      Ștergere
  22. Multumesc pentru reteta mi-au iesit foarte bune , am fost foarte multumita de reteta ta si ia-am incantat si pe cei din familia mea cu aceste prajituri care sunt preferatele lor

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim ma bucur tare mult ca ti-a reusit reteta, este destul de grea, dar devine usoara daca inveti cum sa impachetezi alutul :)

      Ștergere
  23. am facut-o si eu de sarbatori,,,pot sa iti spun ca am ramas uimita ce bune si fragede sunt prajiturile si le-am dat prin zahar pudra cu aroma de vanilie ,,,deci familionul meu au lasat tortul ptr cornuletele fragede dupa reteta ta,,, am copt nucile in tigaie asa bucati mari cam o jumatate de miez de nuca,,,si am pus nuci amestecate cu peltea de gutui si unele cu rahat si nuci,,,, a iesit ceva de poveste nota 10 ptr aceasta reteta ,,,o meriti din plin ,,, maine ma apuc sa mai fac o tura ptr sf ION

    RăspundeţiȘtergere
  24. am facut-o si eu de sarbatori,,,pot sa iti spun ca am ramas uimita ce bune si fragede sunt prajiturile si le-am dat prin zahar pudra cu aroma de vanilie ,,,deci familionul meu au lasat tortul ptr cornuletele fragede dupa reteta ta,,, am copt nucile in tigaie asa bucati mari cam o jumatate de miez de nuca,,,si am pus nuci amestecate cu peltea de gutui si unele cu rahat si nuci,,,, a iesit ceva de poveste nota 10 ptr aceasta reteta ,,,o meriti din plin ,,, maine ma apuc sa mai fac o tura ptr sf ION

    RăspundeţiȘtergere
  25. cat de crocante si pufoase arata, foarte reusite si un deliciu gustos ;)

    RăspundeţiȘtergere
  26. super arata.. mama mea facea din astea dar se numeau haios :) am vazut ca ai scris mai sus ca merge si cu unt :) o sa le fac sapt viitoare, aveam de gand sa fac cornulete cu foite,dupa o reteta ce o am, da cred ca le fac pe astea :) in fond, cred ca seamana la gust :)

    RăspundeţiȘtergere

Impresii, întrebări, sfaturi și critici, pe toate le puteți lăsa aici, iar eu va răspund în cel mai scurt timp!