Inghetata in straturi cu vanilie si fructe






Ingrediente:

Stratul 1:
100 g capsuni
100 g visine
100 g coacaze rosii
50 g zahar
50 ml apa

Stratul 2:
3 galbanusuri
150 g zahar
2 linguri faina
300 ml lapte
450 ml smantana pentru  frisca(eu am folosit cu 30% grasime)
Vanilie


Mod de preparare:

Stratul 1:

Fructele (eu le-am avut inghetate) se fierb in apa cu zahar pana se ingroase putin siropul,dar fructele raman intregi (visinile si coaczele), iar capsunile bucati. Se pregatesc formele individuale (de 8 aveti nevoie), ale mele au fost de savarine,puteti folosii de silicon sau nu, in care se repartizeaza fructele si sosul. Se baga in congelator pana se pregateste inghetata.

Stratul 2:

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana se topeste,apoi se adauga faina si se omogenizeaza. Laptele incalzit se toarna peste amestecul de oua . Compozitia obtinuta se pune intr-o cratita,la foc mic, si se amesteca incontinuu pana se ingroase(insistati pe fundul cratitei sa nu se prinda). Se ia de pe foc,se transfera intr-un bol de sticla,se adauga vanilia si se lasa sa se raceasca.

Smantana se mixeaza,la viteza mica pana devine cremoasa(nu trebuie batuta spuma) si se incorporeaza in crema de oua; se amesteca bine.

Fiecare forma se umple cu amestecul de mai sus. 

Se da pentru aproximativ 3 ore la congelator. Inainte de servire se scufunda baza formelor in apa fierbinte pentru 2-3 secunde, se trage putin de margini si se rastoarna pe farfurie. Se serveste simpla sau alaturi de fructe.