Tort de inghetata in doua culori/Zebra Ice Cream


















































    Pe la inceputul "carierei" mele in bucatarie am incercat sa fac un chec zebra,dar a fost un esec din punct de vedere estetic,adica nu mi-au iesit in doua culori ci s-au impreunat. Sa zicem ca am ramas cu o trauma,dar de curand mi-am amintit de el si am vrut sa incerc asa ca am cautat pe net si am dat de poza asta care m-a inspirat :P, dar mi se parea prea incarcat,asa ca am schimbat,am facut inghetata zebra si blatul de o singura culoare :) Am fost multumita de rezultatul estetic,iar pe cel gustativ nu vi-l pot descrie,absolut delicios si cremos :)


Ingrediente:
Blat:
2 albusuri(ramase de la inghetata)
1 ou
4 linguri zahar
3 linguri faina
2 linguri cacao
5 g praf de copt

Inghetata:
200 g zahar
2 oua
2 galbenusuri
350 ml lapte
400 ml frisca lichida
1 lingura faina/amidon
100 g ciocolata amaruie
2 linguri cacao
Vanilie
50 g ciocolata tocata



Mod de preparare:
Blat:

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare,apoi se adauga treptat zaharul. Se incorporeaza si galbenusul. 

Faina se amesteca cu praful de copt si cacaua si se cern peste albusri. Se amesteca cu o spatula,dinspre exterior spre interior.

Tava cu peretii detasabili se tapeteaza cu hartie de copt si se toarna compozitia. Se coace 15 minute,in cuptorul preincalzit,la teperatura medie-mica.


Inghetata:
Cele 2 galbenusuri si cele 2 oua se mixeaza cu zaharul pana ce acesta se topeste,apoi se adauga faina/amidonul si se omogenizeaza. Laptele se incalzeste si se toarna peste crema de oua.

Amestecul obtinut se toarna intr-o cratita si se pune la foc mediu,amestecand incontinuu timp de 5-7 minute. Se imparte “crema” in doua parti. Ciocolata rupta bucati se topeste la bain marie impreuna cu 2-3 linguri frisca lichida si se toarna in una din cele doua parti impreuna cu, cacaua. 
Frisca lichida se bate tare si se imparte in doua. Se incorporeaza in fiecare din cele doua compozitii. 

In crema simpla se adauga vanilie si 3 piscoturi inmuiate in cafea si taiate bucati.
 
Recipientele cu ingheta se dau la congelator timp de o ora.

Tava in care am copt blatul,cu peretii detasabili(sau nu) se imbraca in folie(e mai bine sa folositi folie transparenta,cea de aluminiu da batati de cap la desfacere).
Dupa o ora se scot recipientele cu inghetata si se mixeaza pentru a sparge acele de gheata(nu o sa fie prea inghetata).

In mijlocul tavii se pune o lingura de inghetata de ciocolata,se continua cu una de vanilie si tot asa. 


Eu nu am pus toata inghetata,am mai oprit putin din fiecare si am facut acelas lucru intr-un castron pentru a avea la décor. Se acopera tava si castronul cu folie si se dau la congelator pentru 2 ore.

 Se scoate tava si se pune deasupra inghetatei blatul insiropat cu cafea(nu am pus blatul la margine pentru a nu absorbii inghetata). Se lasa la congelator peste noapte,acoperita cu folie.


A doua zi se rastoarna tortul pe o farfurie,astfel incat blatul sa fie la baza. Se decoreaza cu globuri de inghetata din castron si ciocolata tocata.