9 feb. 2012

Cupcakes cu ciocolata si frosting de portocale





    M-am indragostit de cupcakes si mai ales de frosting-ul cu branza si unt.  Cupcakes sunt foarte simplu de facut si mai ales se pot face in foarte multe variante, cu diferite arome si culori :) 
   Pentru ca e iarna, iar portocalele au cea mai buna aroma in acesta perioada m-am gandit sa sa le folosesc la aceasta reteta in combinatie cu ciocolata.

Ingrediente:
120 g unt
2 oua
130 ml lapte
150 g zahar
150 g faina
40 g cacao
10 g praf de copt
50 ciocolata neagra tocata

Frosting (crema) de portocale:
200 g unt
200 g crema de branza
150 g zahar pudra
1 portocala


Mod de preparare:

Muffins:
Untul moale se mixeaza cu zaharul pana se dizolva, apoi se adauga, pe rand, ouale. Se adauga laptele aldut si se omogenizeaza.

Faina se amesteca cu praful de copt si cacaua si se cerne in amestecul lichid. Se mixeaza 5 minute pana devine o compozitie cremoasa. Se adauga ciocolata tocata si se amesteca.

 In formele de muffins se pun hartiute speciale (daca folositi tava de teflon, iar daca folositi de silicon nu este nevoie de nimic). Formele se umplu 2/3 pentru a avea loc sa creasca.

 Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coc 20-25 minute . In primele 5-7 minute se pastreaza temperatura de 180 grade, apoi se micsoareaza la 120-150 grade si se coc pana trec testul scobitorii.


Frosting de portocale:

Portocala se curata de coaja si se pune feliile intr-un blender. Se maruntesc foarte bine pentru a nu ramane firisoare.

Untul se mixeaza cu zaharul pudra pana devine cremos, apoi se adauga crema de branza si portocala pasata; se omogenizeaza. Crema obtinuta se pune intr-un posh prevazut cu un capat si se decoreaza briosele.

Se decoreaza cu bilute de ciocolata/ciocolata rasa/coaja de portocala rasa etc




 Reteta originala by Andreea Dianu

Follow Me on Pinterest

 Print 
Friendly and PDF

33 comentarii:

  1. Foarte ciocolatoase si foarte prezentabile :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Arata grozav de bine si sunt super delicioase!!!Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Zau Andreea... la frostingul ala nu ii poti spune crema totusi??? Suntem romani ce naiba...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca o românca sadea ce sunt propun să le numim Prăjiturele tronconice cu moţ de cremă.
      Şi mai am nişte propuneri: macaron- pişcot fin cu picioruş din făină de migdale.
      Sau quiche- omletă cu smântână şi diverse chestii în aluat.
      Sau julienne- beţişoare
      Sau matcha- praf de ceai verde.
      Sau salata de vinete light- salată de vinete uşoară (de dietă)- asta e chiar de pe site-ul dvs.
      Ideea este că în partea culinară, ca şi în alte domenii, anumite denumiri împrumutate din alte limbi pot rămâne aşa sau se pot adapta fără să aducem nicio ofensă limbii materne. Parcă se numesc neologisme cuvintele de acest gen, nu? Deci sunt acceptate de gramatica limbii române.

      Ștergere
    2. Mai, mai. Simt o gelozie neinteleasa care se lupta sa iasa la suprafata. Salata aia de vinete nu putea sa fie dietetica in loc de light??? Suntem romani ce naiba...
      Sau, nu fa sugestii cand tu insuti nu respecti ce incriminezi?
      In alta ordine de idei, i love frosting!Ok?

      Ștergere
    3. Eu sunt total de acord cu Bianca. Romani suntem si nu putem tolera asa ceva!
      Si ca dovada, va las sa va delectati cu cateva din retelete ei cu denumiri romanesti:
      Tort cu mousse de ciocolata si lapte
      Brownies cu cafea si alune
      Tortillas de patatas
      Semifreddo cu orez si sos de ciocolata

      si bomboana de pe coliva: Ce spune un roman cand revine in Romania: I`m back in Romania:) (http://biancams76.blogspot.com/2011/07/im-back-in-romania.html)

      Si nu, mie nu mi se pare ipocrizie! Ce-aveti cu fata??? :)))

      Ștergere
    4. Bianca suntem romani si ma mandresc ca sunt romanca, dar din pacate romanii au inventat doar bulzul, care este singurul preparat ce ne apartine. Ti se pare corect sa schimbam noi numele unor creme sau preparate care nu sunt romanesti?? Mie nu, si iata ca nici tu nu o faci.
      Eu accept critici constructive, dar sa ma iei cu "ce naiba", totusi... blogul asta imi apartine, depun foarte mult efort si am depus ca sa arate asa, am investit multi bani si nu castig mai nimic, asa ca nu o sa permit sa ma traga cinevaa la raspundere. Eu stiu cata munca e in spatele fiecarei retete, de la a o prepara, pana la a face poze, a edita, a scrie reteta.

      Le multumesc celor care ma urmaresc si carora le plac retetele, dar daca ceva nu iti place pe un blog ai optiunea de a nu te mai intoarce. Eu care stiu cat se munceste pentru un blog nu o sa indraznesc niciodata sa critic un blogger, ai face bine sa nu o faci nici tu.

      Ștergere
    5. frostingul reprezinta glazura folosita pentru decorarea cupcakes-urilor sau a altor prajituri si de cele mai multe ori este vorba de cheese cream (crema pe baza de branza) sau butter cream (crema pe baza de unt)! Cupcakes nu are traducere in romana caci briosele sunt total diferite, deci nu cred ca e vreo problema sa folosim termeni si denumiri din alte limbi, mai ales cand corespondentul lor in romana lipseste sau daca traducerea deviaza putin de la reprezentarea 100% a termenului respectiv! Si in plus, aproape toata lumea vorbeste engleza si majoritatea blogurilor au buton de traducere instant! Si eu folosesc deseori termeni in engleza si doar pentru ca-mi vin mai usor :) nu de alta! Pupicei tuturor

      ah, sa nu uit ... superbe cupcakes ♥

      Ștergere
    6. Bianca, nu te dezminti... Ramai aceeasi vulgara care se crede atotstiutoare.

      Ștergere
  4. arata foarte bine, iar combinatia de arome e dementiala! :)

    RăspundeţiȘtergere
  5. Cum ar zice americanu': must be tried! ;)
    Mi-e pofta de ceva cu multa ciocolata si portocale.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Arata foarte bine, Andreea. Si data viitoare la urmatoarele cupcakes (pardon prajiturici) cu frosting (moatze) sa le faci cu mere pur romanesti....nu cu portocale, ca nu-s autohnon-romanesti. Da?!

    RăspundeţiȘtergere
  7. O combinatie pe care o ador iar frosting-ul ala am sa-l incerc neaparat!
    Doamne cum se mai umfla partiotismul in noi cateodata!!!!
    Te pup Deea!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Multumesc tuturor pentru comentarii :* frostingul e foarte bun, la fel si combinatia de arome.

    Va pup

    RăspundeţiȘtergere
  9. Arata super bine si combinatie e perfecta. pup

    RăspundeţiȘtergere
  10. Parerea mea este ca acest deliciu merita incercat urgent! Cu frosting neaparat!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Si care e problema Andreea? Tu crezi ca eu nu stiu cata munca e in a prepara o reteta? a poza? a o posta? Crezi ca sunt de la coada vacii?
    Cred ca esti cam ..."micutza"tu de felul tau ca sa iti permiti sa vb pe tonul asta.
    Am spus ca frosting se poate inlocui foarte bine cu crema...care e problema? Romanii nu au inventat dar bulzul? O da.. poate ar trebui sa te mai cultivi putin despre arta gastronomica..sau ai de inavatat pentru teste si teze? Zic sa o lasi balta..chiar nu stiu de ce mi-am batut capul...
    Si asa zisa doamna Elena Toma mereu se baga in seama neintrebata.. pe toate blogurile sa isi dea ea cu parerea bineteles.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bianca eu nu am jignit pe nimeni, nici pe blogul meu, nici pe blogul persoanei respective. Am zis ca nu o sa permit nimenui sa imi spuna ce sa fac pe blogul meu personal. Cred ca nu sunt asa "micutza" si imi permit sa vorbesc cum doresc aici. Da am de invatat pentru BAC, dar asa cum vezi am timp sa fac si ce imi place.

      Daca la "frosting" poti sa ii spui "crema", atunci la "mousse" de ce nu i-ai spus "spuma", la "brownies=negresa", "I'm back in Romania= M-am intors in Romania" etc.

      Dupa cum vezi, nu numai Doamna Elena "se baga in seama neintrebata", ci toti cei care stiu ca nu ai dreptate. Inainte sa acuzi pe cineva, in general, trebuie sa te uiti in propria curte, asa ca...

      Ștergere
    2. Si tu exact asta faci, ca o tzatza, mereu critici, mereu comentezi aiurea de parca tu ai fi asul in bucatarie.

      Ștergere
    3. Asa de mult m-a interesat parerea ta, ca abia acum am vazut ca sunt o asa-zisa. Pai, eu iti recomand - asa ca om mai batran, deci am voie! - sa inveti sa vorbesti, sa te exprimi, sa scrii corect si dupa aia sa jignesti. Ce zici de asta? Diana nu merita si nimeni de aici de altfel, tonul vadit obraznic folosit.

      Ștergere
    4. of Doamne, atata prostie... Andreea nu lua in seama, asta ce vorbeste e din invidie.........ai niste retete super gustoase , cu o prezentare exemplara, si mai ales la varsta ta e si mai admirabil. Felicitari !!! Lasa sa vorbeasca , or sa se inece cu propriile cuvinte, fie in romana, fie NU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A.

      Ștergere
  12. Mda.. da-i romanului motiv de comentarii ca comenteaza frate..

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Bianca, cu tot respectul, am crezut ca felul in care ai scris comentariul pe blogul meu a fost o greseala, dar vad ca nu.
      "CA COmenteaza" miroase tare urat...

      Plus ca nu i-ai raspuns fetei care a avut amabilitatea sa dialogheze cu
      tine, asa ca revin cu intrebarea:
      "Daca la "frosting" poti sa ii spui "crema", atunci la "mousse" de ce nu i-ai spus "spuma", la "brownies=negresa", "I'm back in Romania= M-am intors in Romania"?

      Ștergere
  13. Andreea,
    este o incantare pentru mine sa intru si sa ti citesc retetele!Mereu gasesti ceva nou cu care sa ma surprinzi.Am "furat" reteta pentru ca trebuie neaparat incercata!:*

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kamkrys ma bucur ca iti place retetele mele :) Abia astept sa imi spui daca ti-au placut :)

      Te pup!

      Ștergere
  14. Draga Andreea, cupcake-ul arata excelent, felicitari! O sa incerc si eu intr-o zi.

    (cat despre comentariile rautacioase, eu as zice, pur si simplu sa le stergi cand le mai vezi. Nu poate lumea reuseste sa isi controleze "comunism"-ul din ei)

    RăspundeţiȘtergere
  15. crema de branza...cum se prepara...sau se gaseste de cumparat?

    RăspundeţiȘtergere
  16. bun si gustos, apetisant si delicios de atragator, imi place cum a iesit si cred ca are un gust demential, sper ca a mai ramas si pentru mine, daca nu ma apuc de treaba ;)

    RăspundeţiȘtergere
  17. Buna, Andreea!
    Aproximativ cate cupcakes ies folosind cantitatile indicate de tine?

    RăspundeţiȘtergere

Impresii, întrebări, sfaturi și critici, pe toate le puteți lăsa aici, iar eu va răspund în cel mai scurt timp!