Mancare de legume cu orez








  Imi place carnea, recunosc, chiar foarte mult, dar din cand in cand am o pofta teribila de legume. Mirosul de legume este inegalabil, iar eu am o slabiciune pentru acest miros :P Asa s-a intamplat si acum cand aveam pofta sa mananc ceva doar cu legume, fara carnea care sa le anuleze gustul.
 Initial am vrut sa fac doar din legume, dar gandindu-ma cum sa o servesc, am zis ca cel mai bine e sa pun si putin orez. A iesit o mancarica delicioasa, pe care o puteti consuma in zilele de post sau nu.
  Probabil ca o sa imi spuneti ca orezul si cartofii nu merg impreuna, e adevarat, dar mie mi-a placut toata combinatia :) si in plus, daca nu vreti, puteti renunta la ei :)

Ingrediente:

1 dovlecel(~300g)
1 ardei rosu
2 cartofi potriviti
1 ceapa mare
1 morcov
1 ceasca orez
150-200 ml apa
2 linguri pasta de tomate/rosii in bulion/sos de rosii
sare,piper
marar
2-3 frunza busuioc


Mod de preparare:

Ceapa se taie julien, cartofii rondele, ardeiul ,dovlecelul si cartofii cubulete. Intr-o cratita/tigaie se pun cateva linguri de ulei in care se pune ceapa si se caleste putin, apoi se adauga restul legumeleor, sare,piper, busuioc si marar. 

Legumele se inabuse 5-7 minute, amestecand din cand in cand, apoi se adauga orezul spalat si apa. 


Se fierbe 20-25 minute pana se inmoaie legumele si orezul este gata. Se adauga rosiile si se mai tine 5 minute pe foc, apoi se potrivest de sare si piper.
Se lasa in cratita inca 10 minut, apoi se serveste.

Pofta buna!!



Print Friendly and PDF