Paste gratinate cu pui si spanac








  Dupa dulcele din ultima vreme m-am gandit sa vin si cu o idee sarata pentru pranz :) Imi plac foarte mult pastele, dar nu le gatesc la fel de des cu mi-ar placea. Cel mai mult imi plac la cuptor, asa ca astazi avem paste gratinate.
  Am pus putin spanac pentru ca imi place foarte mult culoarea lui, dar pentru cine nu se impaca cu el, puteti sa renuntati foarte usor; acest lucru  nu afecteaza cu nimic pastele, doar ca nu va mai avea gust de spanac.
  Aceste paste gartinate pot constituii un pranz consistent sau o cina delicioasa, daca nu faceti excese.



Ingrediente:

300 g paste
200 ml smantana lichida
400 g piept de pui
1 ceapa
1/2 morcov
1/2 ardei rosu
100 g spanac (eu am folosit congelat, maruntit)
1 lingura amidon
100 ml apa/supa de pui
50 g cascaval
sare, piper
patrunjel


6 portii


Mod de preparare:

  Intr-o cratita se pun 400-500 ml apa si o lingurita cu sare si se lasa sa clocoteasca, apoi se adauga pastele si se fierb conform instructiunilor de pe pachet. Se scot intr-un bol.

  Pieptul de pui se fierbe in apa cu sare, apoi se scoate pe un tocator si se taie cubulete. 
  Ceapa, morcovul si ardeiul se toaca marunt si se calesc in doua linguri de ulei, apoi se adauga pieptul de pui, spanacul maruntit (sau bucatele daca aveti proaspat) si apa/supa de pui. 

  Amidonul e amesteca cu smantana lichida si se toarna amestecul in fir subtire, in tigaie, amestecand incontinuu. Se mai adauga putina apa de la paste daca se ingroase prea tare. Peste sos se adauga pastele si se imbraca in sos.

   O tava termorezistenta se unge cu unt sau se tapeteaza cu hartie de copt si se pun pastele. Se rade cascavalul 

si se introduc in cuptor pentru 25-30 minute.

   Se servesc simple sau alaturi de o salata de legume!