Mini tarte cu avocado





         In urma cu aproximativ o saptamana va spuneam ca am cumparat un avocado si vroiam sa-l savurez cu pofta. Nu mai incercasem pana atunci avocado si mare mi-a fost surpriza cand am gustat si practic nu avea niciun gust. Am fost dezamagita pentru ca mi-a placut foarte mult textura lui cremoasa si imi era tare ciuda ca nu are gust.
         Am intrebat pe facebook si fetele mi-au spus ca asa simplu, nu are gust, dar e foarte bun in preparate, adica m-au trimis tot la gatit cand eu nu vroiam sa  fac nimic :)). Mi-au starnit curiozitatea si am fugit la bucatarie, unde am facut crema pe care o vedeti deasupra si am fost surprinsa cand am gustat si am vazut ca isi eliberase toata aroma. Are un gust fff bun in preparate, asa ca nu ezitati sa il incercati. Eu inca nu am reusit sa pregatesc si ceva sarat din el, dar cu siguranta o voi face in curand.

Ingrediente:

Baza:
160 g biscuiti
100 g unt
2 linguri nuca
2 linguri cacao
2-3 cubulete de ciocolata

Crema 1:
(bagata la cuptor)
2 oua
150 g zahar
200 g mascarpone/crema de branza
1 avocado
1 lingura amidon
vanilie(optional)

Crema 2:
(decor)
1 avocado
2 linguri zeama de lamaie
3 linguri mascarpone
100 ml smantana pentru frisca/frisca lichida


biscuiti/ciocolata rasa
coaja de lamaie
avocado

6 mini tarte 



Mod de preparare:

Biscuitii, nuca, cacaua si ciocolata tocata se pun in robotul de bucatarie si se pulseaza de cateva ori pana se maruntesc. Daca nu aveti robot puneti biscuitii intr-o punga si cu ajutorul sucitorul. Nucile se maruntesc separat si se amesteca cu biscuitii, cacaua si ciocolata tocata.

Untul se topeste la microunde si se adauga amestecului de biscuiti. Se amesteca pana se omogenizeaza.

Formele pentru mini-tarte se ung cu unt si se tapeteaza cu faina. Se pune cate o lingura mare din amestec si cu ajutorul degetelor sau al unui pahar se preseaza baza, inclusiv pe peretii formelor. 


Se introduc pentru 5 minute in cuptorul preincalzit.

Crema 1:

Ouale se mixeaza cu zaharul pana isi dubleaza volumul, apoi se adauga branza mascarpone si piureul de avocado. Se adauga amidonul si vanilia.

Dupa cele 5 minute se scot formele din cuptor si se adauga in fiecare cate 2 linguri din crema(1). 

Se pun din nou in cuptor pentru 15-20 minute sau pana in momentul in care daca apasati cu degetul pe crema aceasta este legata si tare.

Se lasa sa se raceasca complet, in forme, apoi se scot cu ajutorulul unui cutit subtire sau prin raturnare.

Crema 2:

Avocado se taie pe jumatate, pe lungime, se scoate samburele, se curata de coaja si se paseaza in blender impreuna cu branza mascarpone, zeama de lamaie si putina frisca lichida. Separat se mixeaza frisca si apoi i se adauga piureul de avocado. Se lasa la frigider.

Deasupra fiecarei tarte se pune cate o lingura de crema, se decoreaza cu firimituri de biscuiti/ciocolata rasa si coaja de lamaie. Se pastreaza la frigider si se scot cu 15 minute inainte de servire.












Print Friendly and PDF