5 mai 2012

Cupcakes cu ciocolata




  E weekend asa ca va poftesc la cupcakes cu multaaaaaaa ciocolata. E adevarat ca sunt facuti de mult timp, dar dintr-un motiv sau altul nu au apucat sa sa fie postati pana acum ;) Am promis multor persoane ca pun reteta si nu m-am tinut de promisiune, asa ca acum ma revansez.
  Eu zic ca este un desert usor de facut( daca tot e cald, sa nu stam prea mult prin bucatarie), iar aspectul elegant se potriveste in orice situatie.

Ingrediente:
2 oua
130 g unt
200 g zahar
150 g ciocolata neagra
2 linguri cacao
150 g faina
10 g praf de copt
5 biscuiti oreo (optional)
nuci(optional)
esenta de vanilie

Crema ganache:

200 g ciocolata neagra
200 ml frisca lichida


Mod de preparare:

Untul taiat cubulete se topeste impreuna cu ciocolata rupta bucati. 

 Ouale se mixeaza cu zaharul pana isi dubleaza volumul, apoi se adauga amestecul de unt si ciocolata. Faina se amesteca cu praful de copt si cacao si se adauga treptat la compozitia lichida. Se adauga esenta de vanilie si se omogenizeaza. 

   Tava pentru cupcakes se tapeteaza cu hartiute speciale si se umplu formele 2/3 (eu pun cate o cupa pentru inghetata). In fiecare cupcake am pus cate 1/4 biscuit oreo si nuci tocate.

   Se coc in cuptorul preincalzit pentru 20-25 minute, la temperatuta medie, apoi se lasa sa se racoreasca.

Crema ganache:

150 ml frisca si ciocolata bucati se pun intr-un vas si apoi se pune pe bain-marie pana se topeste ciocolata. Se lasa crema la frigider pentr 1=2 ore, apoi se mixeaza, adaugand treptat restul de frisca. Trebuie sa obtineti o crema densa si cremoasa.

Se decoreaza cupcakes cu crema ganache si floricele din fondant sau ciocolata rasa.




19 comentarii:

  1. foarte frumoase si super super delicioase!
    Weekend placut draga mea!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte dragute! Eu abia azi le-am vazut. Neaparat trebuie sa-ti mai dau niste decoratiuni, arata prea bine in pozele si preparatele tale :) Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andie insist sa-i dai,face niste prezentari de vis :-)

      Ștergere
    2. Multumesc Andie, esti o draguta :) Mai am din tura trecuta, le pastrez sa fac cupcakes pentru sfarsitul de an sa le duc la scoala.

      Pupici!

      Ștergere
    3. Da, da, nu mai insistati, nu va mai invartiti, ca va veni o noua tura! Numa' ca trebuie sa ma intalnesc cu Andruta pentru asta ;;)

      Ștergere
  3. Superbe , dar prezentarea imi place mult de tot !!!! Bravoooo!!!

    RăspundeţiȘtergere
  4. EXCEPTIONALA prezentarea!!!
    Imi plac si cupcakesii, dar prezentarea m-a dat gata!!!Felicitari Andreea.
    Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Angelica, esti tu draguta ca de obicei :) nu e cine stie ce, sunt altii care merita laudele astea, cu poza chiar fff bune :)

      Te pup!

      Ștergere
  5. Andrusca, superbe pozele!!! Mi-au luat ochii si-am uitat sa citesc reteta:)). Bravo fata!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Gaby multumesc, si mie mi se intampla de multe ori cand intru pe un blog sa uit de reteta :)

      Ștergere
  6. Văd că ai multe reţete pe bază de ciocolată. Ce marcă de ciocolată recomanzi (m-ar interesa cel mai bun raport calitate-preţ, având ca reper un nivel calitativ superior)? Spre exemplu, pentru mâncat, eu aş da cel mai bun raport la Heidi 75% (cu alune de pădure), dar pentru gătit aş fi interesat de un feed-back.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim eu am incercat multe tipuri de ciocolata, toate amarui. In ultimul timp folosesc Schogetten Dark, care are un pret bun(pana in 3 lei la Lidl) si se comporta foarte bine.

      Ștergere
  7. Am facut si eu reteta (foarte delicioasa) dar din pacate mi s-au lasat ca niste suflee:)) ce-mi recomanzi?:-s

    RăspundeţiȘtergere
  8. It's very easy to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this post at this web site.

    my web-site ... rochii

    RăspundeţiȘtergere
  9. Am incercat reteta dar nu mia esit din cauza ca am modificat ceva

    RăspundeţiȘtergere

Impresii, întrebări, sfaturi și critici, pe toate le puteți lăsa aici, iar eu va răspund în cel mai scurt timp!