1 apr. 2013

Chec marmorat




        De foarte multe ori am incercat sa fac checul preferat al copilariei, dar oricat m-am chinuit eu, tot nu iesea ca al mamei mele.
           Intr-o zi aveam o pofta teribila de un chec bun, simplu si pufos, asa ca am trecut din nou la treaba. De aceasta data mi-a reusit perfect, sa fie oare starea pe care o aveam?! Pofta nebuna si amintirile din copilarie?! Nu stiu, dar cert este ca mi-a reusit, am mancat cu pofta cel mai bun chec :)


Ingrediente:
(1 chec mare)
3 oua
250 g zahar
120 ml lapte
120 ml ulei
170 g faina
10 g praf de copt

Mod de preparare:

Ouale se separa; albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si se lasa deoparte.

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana isi dubleaza volumul, apoi se adauga laptele si uleiul; se omogenizeaza cu o spatula. Faina se amesteca cu praful de copt si se cerne in compozitia lichida; se amesteca cu spatula, apoi se incorporeaza albusurile batute.

Din aluat se pun cateva linguri intr-un bol si se amesteca cu o lingura de cacao. O tava de chec se tapeteaza cu hartie de copt, se toarna jumatate din compozitia alba, 1-2 linguri din compozitia neagra, restul de compozitie alba si compozitia neagra ramasa. Se marmoreaza cu o furculita. 

Tava se introduce in cuptorul preincalzit pentru 35-40 minute, la temperatura medie. Daca trece testul scobitorii este gata. Se opreste focul, se lasa sa se raceasca checul, apoi se scoate si se taie. 



12 comentarii:

  1. Arata delicios!! Ti-a iesit foarte bine ;)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Lucrurile simple sunt intotdeauna cele mai bune :)

      Ștergere
  3. Checul mamei e intotdeauna cel mai bun! Dar nici al tau nu-i mai prejos!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Gabriela, intotdeauna deserturile mamei sunt cele mai bune :)

      Ștergere
  4. FFFFFF frumos arata checul tau , iar nuantele din poze m-au dat gata !!Felicitari !
    Andreea , daca-ti face placere si ai putintel timp liber , te astept cu drag sa participi la provocarea Dulce Romanie din aceasta luna :http://catkitchen.wordpress.com/2013/03/31/dulce-romanie-provocarea-lunii-aprilie/.
    Te imbratisez cu drag !

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Muultumesc Cat :* Intotdeauna imi aduci cuvinte frumoase ♥! Sper sa ajung la provocare luna aceasta :)

      Te pup!

      Ștergere
  5. :):) ;) Imi esti draga !!! Eu te astept cu drag , SINCER !!!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Este la cuptor. Mai are cca. 12 minute si il verific cu scobitoarea.

    RăspundeţiȘtergere

Impresii, întrebări, sfaturi și critici, pe toate le puteți lăsa aici, iar eu va răspund în cel mai scurt timp!