Croissante (cu mere)




           De curand am primit o provocare din partea electrolux pentru a participa la campania de reducere individuala a consumului de apa. Cum in prezent lipsa apei afecteaza peste 1,2 miliarde de oameni din intreaga lume, Electrolux a demarat campania globala Watermark. 

         In acest moment, apa este suficienta pentru intreaga populatie, dar din pacate este distribuita incorect.
        Pentru ca mi-a placut provocarea, am acceptat cu placere si am ales o reteta la care sa nu fie nevoie de atat de multa apa.


Ingrediente:
1 ou
150 ml apa
150 ml lapte de cocos
120 g zahar
1 cub drojdie
600 gfaina
1 plic zahar vanilat

200 g unt

1 mere
2 linguri zahar
scortisoara
Mod de preparare:


          Intr-un vas incapator se pune drojdia faramitata, putina apa calduta si o lingurita de zahar; cand incepe sa faca bule deasupra se adauga restul lichidelor caldute, zaharul, oul si se amesteca. Se pune faina si se framanta .
         Bila de aluat se acopera cu o folie si se pune in frigider pana creste, apoi se scoate si se intinde intr-un dreptunghi.
          Untul se pune intre doua folii de plastic si se intinde intr-un dreptunghi. 

Dreptunghiul se pune in centrul aluatului si se impatureste, aducand laturile lungi spre centru; 





se lasa la frigider 15 minute apoi se repeta operatiunea. se intinde din nou si se impatureste. Trebuie sa aveti la final trei impachetari cu pauze de 15 minute.
La final se intinde intr-o foaie (in acelas sens in care ati impaturit), apoi taiati in triunghiuri. In mijloc puneti o lingurita de umplutura si rulati. 



Lasati croissantele sa creasca putin in tava, apoi se ung cu un galbenus de ou si se coc la foc mediu.







Rezultatele experimentului:

-150 ml apa pentru aluat
-100 ml apa pentru spalatul merelor

-------------------------
Total: 250 ml apa  

Mainile mi le-am curatat de aluat cu faina, la fel si bolul in care am pregatit totul.