Musaca de cartofi

 

            In trecut pregateam foarte des aceasta reteta, dar datorita numarului mare de calorii nu am mai preparat-o de vreo 2 ani. De curand mi-am amintit de ea, iar pofta m-a invins; este adevarat ca am mancat doar o bucatica, dar macar mi-am facut pofta :)

      Este un preparat mai greu de digerat, asa ca aveti grija in ce cantitati il consumati, dar neaparta langa salata sau muraturi.

 

Ingrediente:

~6 portii

~800 cartofi
500 g carne tocata
(porc/pui/vita/curcan)
2 cepe
1 ardei
4 linguri bulion
2 oua
1/2 lingurita boia dulce
sare, piper
patrunjel verde


Mod de preparare:

       Cartofii se curata, se spala si se taie rondele subtiri. Feliile de cartofi se pun intr-o cratita cu apa clocotita si sare si se fierb aproxmativ 10 minute, nu trebuie sa fiarba in totalitate dar nici sa ramana cruzi si tari. Se lasa sa se raceasca intr-o strecuratoare. 
      Ceapa se toaca marunt, la fel si ardeiul si se pun in 3-4 linguri de ulei; se calesc la foc mic pana se inmoaie legumele, apoi se opreste focul si se adauga carnea si doua linguri cu bulion. Se adauga sare, piper, patrunjel tocat si ouale batute putin, amestecand rapid.
(Bulion Naturelo-il gasiti online aici)

       Intr-o tava termorezistenta unsa cu ulei se aseaza un strat de cartofi, se condimenteaza cu sare, piper, si boia de ardei, se pune carnea si cel de-al doilea strat de cartofi condimentati. Se pune deasupra 2 linguri bulion amestecat cu 2 linguri cu apa si condimente.
          Eu am facut cu un singur strat de carne si doua de cartofi, dar puteti sa faceti in mai multe straturi.

      Se coace 40-50 minute, la foc mediua, pana se rumeneste si sunt patrunsi cartofii.
Se serveste neaparat langa o salata sau muratauri. Daca va place puteti sa o serviti cu smantana.