Prajitura rapida cu cacao/ Wacky Cake






      Am dat peste aceasta reteta acum cateva zile cand vroiam ceva ciocolatos, pufos, dar usor de facut :) M-am gandit sa fac o negresa ciocolatoasa, dar cum nu aveam ciocolata in casa am schimbat planul.

Este o prajitura pentru care aveti nevoie de o tava, o lingura/tel si o cana :) Se prepara direct in tava sau daca va este mai usor intr-un bol.

Eu am pus nuci, alune si fructe uscate prin ea, dar nu va recomand, pentru ca este faramicioasa si nu este ok cand vreti sa o taiati si dati de bucatele de fructe/alune.

   Este perfecta pentru momentele in care va grabiti, se prepara in 5 minute si inca 30-35 de minute la cuptor :)

Eu am ales sa fac si un ganache, dar puteti sa o serviti simpla sau cu sos de caramel/fructe/cafea.

Ingrediente:
20x20 cm
240g/ 2 căni faina
200g/ 1 cana zahar
135g/ 1/3 cana ulei
60 g/  1/2 cana cacao
350g/ 2 căni apa
2 linguri otet
10 g praf de copt
1 lingura estenta

Ganache de ciocolata:
150 g ciocolata
150 ml frisca lichida



Mod de preparare:

Intr-o tava se amesteca faina, zaharul, cacaua si praful de copt. Se fac trei adancituri, in fiecare se pune uleiul, otetul si esenta, apoi se pune deasupra apa si se amesteca cu telul.
Tava se introduce in cuptoru preincalzit si se coace aprox 30 minute le temperatura medie; prajitura este gata cand trece testul scobitorii.

 Se lasa sa se raceasca complet.


Ganache de ciocolata: 

Frisca lichida se pune intr-o cratita  si se incalzeste. Atentie, incalziti doar, nu trebuie sa dea in fiert. Se retrage de pe foc si se toarna intr-un bol peste ciocolata tocata.

Se amesteca pana se omogenizeaza, apoi se lasa sa se raceasca(la frigider) 1-2 ore. Se mixeaza putin, pana se deschide la culoare.
Se pune crema ganache si se pudreaza cu cacao. Se poate presara cu zahar pudra daca nu vreti sa va complicati cu ganache-ul.




Informatii utile:

    De multe ori am fost intrebata ce fel de cacao folosesc de ies prajiturile asa inchise la culoare, asa ca va raspund tuturor aici: cacao neagra de la Dr. Oetker, 22%. Eu iau la 500 g pentru ca este mai economic, o gasiti la Metro/Selgros sau online.

Sursa