Tort cu mousse de ciocolata si aroma de portocala















     Am avut o perioada in care refuzam sa mai fac torturi, fara motiv as zicea. Pur si simplu nu imi placea sa fac, mi se pareau mai complicate si nu imi ieseau asa cum imi doream.

      Acum am o obsesie pentru ele, iar de cand am descoperit blatul umed de cacao, care mi se pare perfect (pentru gustul meu), fac din ce in ce mai des.
Imi place sa combin arome si sa descoper noi texturi.

     La tortul acesta am avut emotii pentru ca blaturile fiind destul de grele, iar mousse-ul aerat ma temeam sa nu se lase, dar nu a fost asa.

   Am adaugat si o aroma subtila de portocala, pentru ca ador aceasta combinatie, dar puteti renunta la ea daca nu va place.




        Este un tort perfect pentru sarbatori sau pentru orice ocazie si chiar daca are doar 18 cm ajunge pentru cel putin 10-12 portii. Daca nu aveti forma mica de 18-20 cm il puteti face in forma de 24 cm, dar o sa fie mai putin inalt.


Va doresc un weekend minunat!

Ingrediente:
18 cm
Blat:
270 g faina
10 g praf de copt
350 g zahar pudra
80 g cacao
320 g lapte batut
100 g ulei
250 g cafea tare, fierbinte
2 oua
1 lingurita extract de vanilie (esenta)

Mousse de ciocolata:
400 g ciocolata
400 ml frisca lichida
10 g gelatina
2 galbenusuri
3 linguri lapte
100 g zahar
1 lingura zeama de portocala
coaja rasa de portocala

Glazura:
100 g ciocolata
100 g frisca lichida

Mod de preparare:
Blat:
Faina se amesteca cu zaharul pudra si praful de copt si se cerne. Laptele batut se amesteca cu ouale si uleiul si se toarna peste amestecul uscat. Cafeaua fierbinte se amesteca cu cacaua si esenta de vanilie si se toarna in fir subtire peste compozitia anterioara, amestecand cu un tel pana se omogenizeza.

Compozitia se imparte in trei parti egale si se coc blaturile intr-o forma de 18 cm, unsa cu unt si tapetata cu cacao. Se coc 25-35 minute in cuptorul preincalzit. Dupa 25 de minute se verifica daca sunt gata (o sa fie vizibil cand sunt gata, dar incercati sa fiti atenti si sa nu le tineti la cuptor mai mult decat trebuie).

Se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca. Daca au crescut mai mult in mijloc, se niveleaza cu un cutit zimtat.

Mousse de ciocolata:

Ciocolata se toaca marunt si se pune la bain marie impreuna cu 100 ml frisca lichida si o lingurita cu unt. Se amesteca pana se topeste complet.

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul, apoi se adauga laptele si se pune intr-o cratita. Se amesteca pe foc mic pana se ingroase putin. Gelatina se  hidrateaza in apa rece, se dizolva la microunde si se amesteca cu crema de ou.

 Crema de galbenusuri se amesteca cu ciocolata topita si se lasa sa se raceasca.
Frisca (300 ml) se mixeaza bine, apoi se incorporeaza treptat in crema de ciocolata, amestecand usor cu o spatula.

La sfarsit se adauaga zeama de portocala si coaja rasa.

Asamblare:

Pe un platou se seaza primul blat, se pune inelul in jurul blatului si se pune o hartie de copt, mai inalta decat inel deoarece tortul o sa fie mai inalt si avem nevoie de sustinere in partea de sus (eu folosesc o folie de plastic mai groasa, gen coperta de la dosar)  si se pune 1/3 din mousse-ul de ciocolata (eu am cantarit si am pus in jur de 230 g), se aseaza urmatorul blat, mousse si ultimul blat.

 Se lasa 1-2 ore la frigider, apoi se scoate, se desface inelul si folia si se imbraca in restul de mousse (mousse-ul ramas se amesteca cu doua linguri de frisca nebatuta).

Glazura:

Ciocolata tocata marunt si frisca lichida se pun intr-un bol asezat pe o oala in care am pus putina apa care a inceput sa clocoteasca.

 Se amesteca pana se omogenizeaza si obtinem o glazura lucioasa (daca este prea groasa mai adaugati putina frisca lichida). Se lasa sa se raceasca, apoi se toarna peste tort si se niveleaza cu o spatula. Se lasa sa se prelinga pe margini.



Se decoreaza dupa bunul plac.