Tort de inghetata cu cirese













     Vara inghetata e la putere, stim asta! 
Indiferent ca afara sunt 40 de grade sau tocmai ce s-a terminat o ploaie de vara, noi mancam inghetata:)
     Oricat de cald ar fi, niciodata nu mananc inghetata din comert pentru ca toate au acelasi gust, un gust care nu imi spune nimic.

       Intotdeauna incerc sa am o caserola de inghetata in congelator pentru zilele in care nu am timp sa fac si pofta-i mare :)
       De data aceasta am zis sa profit de ciresele negre si carnoase si asa am facut acest tort de inghetata, cu o aroma desavarsita de cirese.


 Ingrediente:
4 galbenusuri
400 ml lapte
120 g zahar
1 lingura amidon
1/2 lingurita esenta de vanilie
250 g mascarpone
250 ml frisca lichida

400-500 g cirese 
100 g zahar
50 ml apa
1 lingurita amidon
2 linguri lichior de cirese

Piscoturi



Mod de preparare:

Sos de cirese:

Ciresele fara samburi, zaharul si apa se pun intr-o cratita si se fierb pe foc mic pana se inmoaie si lasa un sos generos. Amidonul il dizolvam in putina apa si adaugam peste cirese, amestecam incontinuu pana se ingroase si se transforma intr-un sos lucios. Adaugam o lingura de lichior de cirese.
Lasam sa se raceasca complet.
Inghetata:
Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana ce acesta se dizolva si totul se transforma intr-o compozitie cremoasa. Se adauga amidonul si esenta de vanilie.

   Laptele incalzit se pune peste crema de oua si se omogenizeaza, apoi se toarna intr-o cratita. Cratita se pune pe foc mic si se amesteca incontinuu cu un tel, pana se ingroase, apoi se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca.

  Frisca se bate spuma tare si se amesteca cu crema racita, mascarpone si 1/4 din sosul de cirese. Adaugam si o lingura de lichior pentru a nu avea ace de gheata :)
 O tava se tapeteaza cu folie alimentara si turnam sosul de cirese ramas; punem tava 10 minute la congelator, apoi turnam compozitia pentru inghetata, nivelam si acoperim cu piscoturi taiate dupa dimensiunea tavii. 
Eu am folosit tava de silicon si nu am mai pus folie alimentara.
Acoperim tava cu o folie alimentara si lasam la congelator 2-3 ore.