Tort de morcovi











Am facut tortul acesta acum mai bine de o luna, dar am asteptat momentul potrivit sa il postez, pentru ca asa cum eu nu am avut chef sa coc nimic la 40 de Grade Celsius, m-am gandit ca nici voi nu o sa o faceti :)
Este unul din din torturile mele preferate, atat de aromat si delicios; mi se pare ca nimic nu se potriveste mai bine ca aceasta crema de unt cu branza si un blat de morcovi cu nuci.
Sper sa profitati de aceste zile racoroase si sa il faceti, pentru ca merita ;)

Ingrediente:
Diametru: 18 cm
4 oua
300 g zahar
120 ml ulei
350 g faina
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
400 g morcov ras
70 g nuci tocate 
40 g ciocolata tocata

Optional:
1/2 lingurita scortisoara
1 praf de nucsoara
vanilie

Crema:
250 g unt
450 g crema de branza
200 g zahar pudra
1/2 lingurita esenta de vanilie


Mod de preparare:

Intr-un bol se amesteca faina, zaharul, nucile, ciocolata tocata, un praf de sare, praful de copt si bicarbonatul de sodiu.
Separat se amesteca ouale, uleiul si morcovul ras, apoi se toarna peste amestecul uscat si se omogenizeaza.
Compozitia se imparte in trei si se toarna in trei forme cu diametru de 18 cm, unse cu unt si tapetate cu faina.
Se coc in cuptorul peincalzit aproximativ 45 minute, la temperatura medie. Verificam din cand in cand cu o scobitoare. Lasam blaturile sa se raceasca complet.

Crema de branza:

Untul si crema de branza se scot din timp la temperatura camerei, astfel incat sa aiba aproximativ aceeasi temperatura.
Untul se mixeaza cu zaharul pudra pana devine cremos, apoi se adauga crema de branza treptat si se amesteca cu o spatula. Se adauga esenta de vanilie.

In forma cu peretii detasabili pune primul blat, 1/3 din crema de branza, blat, crema de branza si din nou blat. Lasam 30 de minute la frigider apoi scoatem inelul si imbracam tortul in crema de branza ramasa. 
Decoram cu nuci, firimituri din blat si miere.