Paste umplute cu ricotta si spanac, gratinate






Nu am mai facut de multa vreme paste, iar de obicei ne plac cele cu pui, cu sos rosu sau alb. 

Inainte de sarbatori insa am pus in cos o punga de paste uriase, niste scoici mai exact, cu gandul sa le fac umplute. Nu am reusit, asa ca azi le-am pus gand bun, unul cu gust de spanac si branza, fara pic de carne :)

 Au fost delicioase, chiar neasteptat de bune!


Ingrediente:

20 buc paste mari (scoici)
50-70 g cascaval ras
Sos rosu:
1 ceapa
3 catei usturoi
5 cubulete spanac
200 g bulion
sare, piper

Umplutura:
300 g ricotta/branza proaspata
5 cubulete spanac congelat
1/2 ardei rosu tocat
70 g cascaval ras
1 ou
sare, piper
1 catel de usturoi tocat

Mod de preparare:

Pastele se fierb conform indicatiilor de pe ambalaj, dar aveti grija sa ramane al dente si sa nu se deterioreze forma.

Sos rosu:
Intr-o tigaie se pun 2 linguri ulei si se caleste ceapa tocata marunt, usturoiul, ardeiul taiat cubulete si spanacul, apoi se adauga 250 ml apa si se fierbe la foc mic. Spre sfarsit se adauga bulionul si condimentele si se da intr-un clocot.

Intr-o tava mare sau doua mai mici se pune sosul.

Umplutura:

Spanacul se pune intr-o sita si se scufunda in apa fiarta, apoi se taie marunt. Intr-un bol se pun toate ingredientele pentru umplutura si se omogenizeaza.

In fiecare pasta punem cate o lingurita de umplutura si se aseaza pastele in tava in care am pus sosul. 


Se pune deasupra cascavalul ras si se pune la cuptor la temperatura mare aproximativ 25 minute.




Pofta buna!